Elevii de gimnaziu merg la ateliere de dezvoltare socio-emoțională

Cum învățăm mai multă matematică? În mod paradoxal, nu doar prin mai multe ore de matematică! Ci sprijinind această dezvoltare a abilităților cognitive cu o o adecvată dezvoltare socio-emoțională. În ce constă aceasta? În capacitatea de a gestiona propriile emoții, de a le înțelege, experimenta și exprima, și de a avea relații armonioase cu cei din jur.

De ce sunt importante emoțiile pentru a învăța matematica? Pentru că un elev va ști atunci cum să facă față frustrării că a greșit rezolvarea problemei și va avea curajul de a cere ajutorul colegilor sau al profesorului, spre deosebire de situația în care elevul și-ar ascunde necunoașterea și rezultatul slab de profesor și părinți, privându-se de ajutorul acestora. Desigur, este important ca adulții să fie ei înșiși pregătiți și să aibă dezvoltate acele abilități de relaționare încât să ofere un răspuns adecvat acestui elev aflat în dificultate.

În al doilea semestru al acestui an școlar, elevii din cele trei școli vrâncene au participat la ateliere de dezvoltare socio-emoțională, iar printre obiectivele de învățare propuse de către formator am regăsit:

  • Dezvoltarea abilităților de a gestiona nivelul de stres și emoțiile negative;
  • Înțelegerea și conștientizarea importanței autocunoașterii și realizarea de activități de autocunoaștere;
  • Înțelegerea importanței stimei de sine, a încrederii în sine, cunoașterea nivelului acesteia și conștientizarea mecanismelor care conduc la o stimă de sine scăzută;
  • Dezvoltarea abilităților de comunicare interpersonală;
  • Înțelegerea fenomenului de presiune a grupului și dezvoltarea abilităților de a face față acesteia.

În cadrul celor 10 întâlniri, elevii au fost îndrumați prin activități de construire a unei imagini de sine corecte, în acord cu reușitele și comportamentele proprii, dar sprijină de o viziune pozitivă asupra relațiilor cu cei din jur. Având în vedere mediul nu întotdeauna prietenos în care se dezvoltă, tinerii curpinși în proiect au fost sprijiniți pentru a identifica sursele de stress și a-și crea reziliența necesară pentru a le face față. De asemenea, a fost abordat ansamblul de convingeri și mentalitatea pe care aceștia și-au însușit-o cu scopul de a aduce ajustări în direcția unor convingeri orientate către creștere și dezvoltare, care sprijină progresul, nu îl blochează.

Relațiile pozitive cu semenii, cu profesorii și părinții au fost cultivate prin activități care să cultive empatia, înțelegerea punctului de vedere al celuilalt, acordarea de feedback fără jigni sau a ataca persoana.

În cadrul Școlii Speciale Emil Gârleanu din Galați, activitățile au fost adaptate pentru a răspunde cerințelor educaționale diferite cu care acești copii se confruntă. Ei au fost ghidați prin terapie prin artă, punând în scenă piesa de teatru „Soacra cu trei nurori”. Au avut astfel o oportunitate pentru a-și dezvolta exprimarea emoțională, comunicarea interpersonală sau empatia.

Pregătim pentru următorul an școlar un program similar care să îl acompanieze pe cel remedial de învățare și de sprijin în realizarea temelor pentru materiile cuprinse în evaluarea națională. Încurajăm toți părinții să susțină participarea copiilor lor la astfel de activități, având în vedere cât de mult pot sprijini studiul materiilor școlare.

Ateliere socio-educaționale în Vrancea
Taguri
scolari mari
activitati extrascolare