Se deschide sesiunea de înscrieri la grădiniță!

Luna mai ne aduce începerea perioadei de înscriere la grădiniță. În acest scop, părinții și copiii lor de 2-3 ani din comunitățile școlare vrâncene s-au pregătit alături de echipa de proiect prin activități educaționale care de care mai atractive: 

  • au cultivat sensibilitatea auditivă prin cântece, inclusiv folosind instrumente muzicale precum chitara; 
  • și-au dezvoltat abilitatea de a se juca împreună, de a relaționa cu alți copii de aceeași vârstă, de a împărți jucăriile; 
  • au exersat coordonarea mână - ochi, abilitățile motorii grosiere, recunoașterea formelor și memoria prin lucrul cu jocuri de puzzle; 
  • au explorat mediul înconjurător prin plimbări în pădure, de unde au colectat materiale de lucru pentru realizarea de mici planșe; 
  • și-au dezvoltat creativitatea prin activități de pictură și vopsit ouă și multe altele. 

Unul din părinți remarca deosebit de impresionat progresul făcut de copil în raportarea la ceilalți prin joaca împreună, prin luarea mesei împreună. Era prima dată pentru fiica sa când mânca alături de alți copii și a început să se învețe cu prezența acestora. Un mare beneficiu perceput de mai mulți părinți a fost faptul că fiul sau fiica lor și-a cunoscut viitorii colegi, s-a împrietenit cu aceștia, fapt ce va fi foarte folositor în vederea unei ușoare acomodări. La fel, unii dintre copiii și-au cunoscut viitorul educator și au lucrat împreună. 

Părinții au rămas în legătură după participarea la ateliere și continuă să se întâlnească cu scopul a-și pregăti copiii pentru mersul la grădiniță. Ei s-au bucurat de pachetele de rechizite primite și sunt sprijiniți de echipa de proiect pentru a face înscrierea la grădiniță. 

Copiii nu au fost singurii care s-au bucurat de învățare în această activitate! Părinții au fost bucuroși să înțeleagă beneficiile de a fi mai răbdător cu propriu copil, să „coboare mai mult la mintea lui” sau să empatizeze mai mult cu acesta pentru a ajunge la rezultate educaționale dorite. Alte lecții învățate de părinți țin de beneficiile jocului cu alți copii și ale socializării sau de utilizarea adecvată a materialelor educaționale. 

Educatorii implicați din cele 3 școli au transmit la rândul lor un feedback pozitiv. Ei au văzut beneficiile participării părinților la activitate: aceștia și-au dezvoltat abilitățile parentale, au înțeles mai bine importanța jocului însoțit de obiective de învățare. Relația dintre părinte și educator a debutat în mod pozitiv, caracterizată încă de la început de empatie și înțelegere pentru complexitatea activității educatorului. 

Ce au învățat educatorii? Cum să gestioneze relația cu părinții și cum să lucreze cu mai mulți copii de aceeași vârstă în același timp, având în vedere că la clasă au de cele mai multe ori copii de vârste diferite. Lucrul cu ante-preșcolarii a fost o provocare în sine și o noutate. 

La final, întrebarea unei fetițe ne-a rămas în minte:

Când începe grădinița? Să ne mai jucăm cu alți copii!

Sursa: colaj fotografii realizate în timpul activităților
Taguri
pregatire pentru gradinita